Активно дълголетие - академик Микулин
#1
Покрай темата с подмладяването, която нищим с моята приятелка Ваня, взеха да излизат различни интересни неща, някои добре забравени Smile))

Имаше едно време една книжка, малка но съществена: АКТИВНО ДЪЛГОЛЕТИЕ на академик Александър Микулин.

[Изображение: Mikulin.jpg]

Та си я изрових тази книжка и си преписах някои неща и дори взех да ги правя. Smile Лесни са, бързи и ефективни.

Виброгимнастика

Комплексът от утринни гимнастически упражнения не напразно се нарича „зарядка". Наистина това е зареждане с бодрост, със свежест, с активност за целия предстоящ ден. Даже хора тренирали, физически силни, занимаващи се с напрегнат умствен труд, след няколкочасова работа започват да чувствуват тежест в главата. Мозъкът се уморява.
Аз предлагам едно просто упражнение; което могат да изпълняват даже хора, за които бягането и бързото ходене е забранени.
Повдигнете се на пръсти така, че токовете ви да се отделят от пода само на един сантиметър (фиг. 10), и стъпете рязко на пода — ще почувствувате удар, сътресение. При това ще стане същото както при бягане и ходене: благодарение на клапите във вените кръвта ще получи необходимия импулс за движение нагоре.
Това движение авторът нарича „виброгимнастика".
Това сътресение на тялото трябва да се повтаря не по-често от един път в секундата. След тридесет такива упражнения (сътресения) трябва да се направи прекъсване от 5—10 секунди. В никакъв случай не се мъчете да повдигате токовете , повече от един сантиметър над пода. От това упражнението няма да стане по-ефективно, а само ще причини ненужна умора на стъпалата.


[Изображение: vibrogimnastika.jpg]
Фиг. 10. Схема на стъпалата на човека при удар на петата о пода. Венозната кръв се устремява към сърцето


Твърде честите сътресения също са безполезни. В междуклапните пространства на вените не успява да се натрупа достатъчна порция кръв и нейната вълна няма да достигне следния „етаж" на вената. Помните ли, в началото на тази глава приведох пример с бутилката, напълнена с течност. Ако тя е напълнена до половината, никога няма да можете да избиете тапата. Хидродинамичният удар ще бъде много слаб.
При всяко упражнение трябва да се правят не повече от шест- десет сътресения. Правите ги твърдо, но не толкова рязко, че да причиняват болезнен тласък в главата. Сътресенията трябва да бъдат точно такива, каквито природата ги е предвидила при бягането. Затова виброгимнастиката не представлява опасност за гръбначния стълб и за неговите дискове. Моят опит от занятията с виброгимнастика вече десетилетия потвърждава това.
Препоръчва се упражнението да се повтаря три до пет пъти за един ден и да трае по една минута. Считам, че за хората със седяща или стояща работа е полезно да се занимават с виброгимнастика.
Тежестта в главата, възникваща поради прилива на кръв в резултат на дълга и напрегната умствена работа, преминава след виброгимнастика. Обяснението е, че инерционните сили
придвижват енергично венозната кръв от главата към лицето.
По време на изкачване по стръмнина умората преминава след едноминутна виброгимнастика. Препоръчвам тези минутни ни упражнения да се правят след всеки 150—200 м изкачване. Особено ефективно се премахва умората с такива упражнения при дълги походи пеша.
По -мое мнение виброгимнастиката може смело да се причисли към лечебните разновидности на физкултурата. По-горе обясних как и защо при виброгимнастиката се отстранява шлакът. Ако тези упражнения се изпълняват постоянно, венозните клапи ще престанат да бъдат „тихи заливи". Сътресението на организма, стимулиращо по-енергичното пулсиране на кръвта във вените, отстранява струпването на шлакове и тромбите около венозните клапи. Следователно тръскането на организма е ефективна помощ в профилактиката и лечението на ред болести на вътрешните органи, средство за предпазване от тромбофлебит и даже от инфаркт (микротромбофлебит на вените на сърдечния мускул).
Това се потвърждава от всички привърженици на виброгимнастиката.
https://www.fengshuibg.com
Отговори
#2
Термомасаж на лицето за ускоряване на кръвообращението в капилярите.

Вземаме 2 дебели кърпи, малко по-големи от размера на лицето и ушите от два слоя хавлиена кърпа за лице. Едната кърпа потапям в гореща вода с такава температура, която едва мога да търпя, и я слагам на лицето си за половин минута. След това за една минута притискам към лицето си другата кърпа, натопена в много студена вода (през лятото даже с топящ се лед). Повтарям този термомасаж едежневно сутрин и вечер по 2-3 пъти. За всяка процедура да необходими 3-6 минути. Резултатът е много добър.
https://www.fengshuibg.com
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)